23. srpna, 2023

Číslovka novýho alba SAFENAT PANEACH dává tušit, kolikátá uhodila. Musim se přiznat, že mne předchozí tvorba kapely vůbec neoslovila, když jsem tomu před více než rokem dával šance. Jelikož jsem ale upřímně nadšenej z novýho cédéčka, dám starším věcem další pokus. Možná nebyla chyba v hudbě… Hudba je to totiž velice barevná, jakkoliv je tohle Číst více

Comebackový MCD / EP mělnický hardcore kapely NOISE melnik – „Otevřená krajina“ je cca čtvrt roku na světě. Po čtrnácti letech od čtvrtýho dema. Po dvaceti osmi letech od vzniku. Po několikaletý pauze. Proč začali hrát a co jim bylo předlohou je téma, který nevyhnutelně musí počkat na osobní otázky a odpovědi. Na koncertech ideálně. Číst více

31. března, 2023

Tohle CD je pro mě příjemný překvapení. Kluci od začátku (2008) jedou punk rock, co se tenkrát prostě hrál skoro všude. Ramones základ, rychlá hajtka, rychlý kytary a na konci všeho jsme chtěli jenom zapomenout na problémy. To stále trvá, jen přibylo šedin a jizev. Švindl znám vlastně od začátku, blbě bych počítal, kolikrát jsem Číst více

24. ledna, 2023

Další rest. CD, které sice poměrně často poslouchám při balení objednávek, ale ke kterému se pak nedokážu přimět něco napsat. Ostavka mi vlezla pod kůži. Tak často ji poslouchám až se to CD občas v přehrávači kousne. Každopádně trocha informací na úvod neuškodí. Ostavka byla bretaňská post punk kapela fungující v letech 2014 – 2018. V sestavě působila Číst více

Pro Zatresty jsem měl vždycky velkou slabost. V Čechách jsou opravdu jediný, který se točí v kruhu o tom nejužším poloměru 77 a vždycky byli co možná nejvíc možná ve středu. Úžasný melodický potenciál vlastních skladeb, potenciální hitovost, Kokešův nedbale hozený vokál na straně jedný a určitá laxnost, nedotaženost nahrávek a kolísající úroveň živých vystoupení Číst více

Vložil: Buky | Kategorie: CD |

7. ledna, 2022

V rozmezí dvou let vychází další nahrávka etablovaných punkových harcovníků Zeměžluč. Stejně jako poslední CD „Kolik a komu?“, tak i novinka „MMXX“ si drží svůj, až obdivuhodný standard, a opět nemám pocit, že poslouchám něco vyčpělýho, vysublimovanýho. Zeměžluč ale nepřekvapila, tak jako název jednoho ze songů, i já v tuhle kapelu pořád „Věřím“. A jsem Číst více

Vložil: Buky | Kategorie: CD |

25. listopadu, 2021

Zatím poslední nahrávka portugalské crustcore kapely Simbiose vás časem vrátí o 20 let zpět, kdy v Evropě vládl rychlý kolovrátkový crust core s občasnými výlety do metalu či hardcoru. Zahuhlaný srozumitelný zpěv a čistý (tak víme jak ne) zvuk. Inspirace prvními alby Wolfbrigade či Skitsystem více než zřejmá. I když v případě Simbiose je znát jistá hudební vyhranost Číst více

6. srpna, 2021

Vrhl jsem se do neznámých vod, neznám přirovnání, podobnost kapel, vůbec jsem dříve neposlouchal tenhle žánr, žeo. Budu se tedy věnovat věcem okolo a celkovému dojmu. Teď by ta recenze klidně mohla skončit tím, že desku hodnotím 4,5/5 hvězdiček a basta. Je to skvělá deska na české poměry a jsem asi celkem rád, že jsem Číst více

Vložil: Buky | Kategorie: CD |

26. října, 2020

Další objev (osobní) na tuzemské scéně technického death metalu. Znalci zřejmě tuhle kapelu už nějaký ten pátek sledují. Pro mě jde o první kontakt. Phylactery jsou z Brna a hrají moderní brutální technický death metal ne nepodobný americkým kapelám alá Dying Fetus atd. Kapela byla založená v roce 2013 a po vykrystalizování sestavy natočili v roce 2015 dvousongové Číst více

Jo jo … někdy prostě máš napsat pár slov o kapele, kde hrajou tvoji známí a kamarádi a ve finále zjistíš po x-tém poslechu, že sedíš a čumíš do monitoru, do sluchátek ti ta nahrávka hraje asi po stopadesátýtřetí a stejně nevíš co máš napsat. Samozřejmě nechceš urazit a nahrávku nějak shodit, takže přemejšlíš a Číst více