Human Humus - The Obligatory Struggle

The Obligatory Struggle Typ: CD
Label: L'Inphantile Collective
Datum vložení: 06.11.2017

Ok, ok, přiznám se hned zkraje, že tuhle grind rubanici od našich východních sousedů jsem jakoby periferně (haha) registroval, ale tak trochu kráčela mimo mě. A jedním dechem musím zase přiznat, že to byla chyba! Hned jak jsem si jejich nové CD, které dorazilo na recenzi, hodil do přehrávače v autě dostal jsem pecku do hlavy, nepřítomně sešlápnul plyn a hodil volume doprava. Naprostá pecka!

Album se jmenuje „The Obligatory Struggle“. Bylo nahráno koncem roku 2016 v popradském MF studiu a vyšlo cca v půlce letošního roku na L’inphantille Collective. Kapela samotná pochází z Popradu a datum vzniku je cca kolem roku 2010, kdy bylo nahráno první demo s názvem „Parasites“. Na tomhle novém albu najdete 11 válů na celkové ploše cca 30 minut. Co vás hned napoprvé praští přes uši je parádní mohutný zvuk. Tenhle atribut přihrál Human Humus asi nejvíc bodů. Tleskám a uznale třepu hlavou. Pak je to na grind core poměrně netypická skladba válů. Přímočaré hrubé rychlé sypačky se střídají s až skoro sludge pasážemi. Tohle vás bude bavit. Když jsem někde poprvé četl, že tuhle kapelu a její tvorbu přirovnávají např. k profláklejším kolegům jako jsou Rotten Sound nebo Nasum, říkal jsem si .. hm hm s tím bych byl opatrnější, ale kurva jo .. musím uznat, že Human Humus produkují právě ten typ grindu, kterej není jenom bezhlavě primitivní a řádně prasáckej, ale hlavně i díky masivnímu zvuku a fakt vymakaný stavbě jednotlivých válů (melodický linky, změny tempa atd.) sem tyhle dvě pro některé posluchače už kultovní jména rozhodně patří.

Jo a ještě se sluší dodat, že samozřejme jsou Human Humus z té kategorie kapel, které nemají texty o hovnech, ale věnují se pěkně stavu naší společnosti. Tudíž sociálně kritické texty jsou samozřejmostí. Žádný texty o hovnech (doslova) a i díky tomu je můžeme právě srovnávat s kapelami jako jsou již zmiňovaní Rotten Sound, Nasum nebo třeba Afgrund, Wormrot, Gadget atd. atd.

1. Bureaucratic Poetry
2. World Peace the Third
3. The Other Side of Freedom