Moscow Death Brigade - Boltcutter

Boltcutter Typ: CD
Label: Fire and Flames
Délka: 37:45
Datum vložení: 08.02.2018

Z MDB se po 10 letech existence stal svým způsobem fenomén, který si svým mixem hardcore, thrashe, rapu, hip-hopu a sem tam elektronických prvků, doplněným o silné sociální poselství či striktně antifašistický postoj a zároveň velkou náklonost ke graffiti a streetartu, získal tisíce příznivců daleko za hranicemi rodného Ruska.

"Vyrůstali jsme v Rusku 90. let, kde se mezi sebou střetávali příznivci různých subkultur jako je hip-hop, metal a techno, zatímco nám byly blízké všechny druhy pouliční hudby a byli jsme posedlí streetovou kulturou obecně", říkají členové kapely. "Rozhodli jsme se vytvořit naši vlastní formu hudby, která by spojila všechny druhy lidí dohromady: od punks a skins přes rap kids a metalisty, až po příznivce rave a graffiti umělce."

Takže navlíct kukly, popadnout pákový kleště a připravit se na circle pit hip-hop! Ještě než se ale rozeběhnete, tak alerta: pokud jste ještě neslyšeli z nové desky ukázky, patrně hned ze startu tvrdě narazíte. Ta tam je totiž hardcore a thrash, pro ten si musíte odběhnout k Siberian Meat Grinder. Nové album MDB je totální diskotéka. Na svém prvním velkém albu vsadili kromě rapu na dancehall, rave, techno a hlavně drum´n´bass temnějšího střihu, stručně řečeno, kytary plně nahradila elektronika, samply a beaty. Není zas tak špatně jak by se mohlo zdát, fanoušci kapely ale stojí na rozcestí.

U první "Renegade Stomp" se nejspíš budete orientovat, co se to vlastně děje, pokud ale máte rádi 80´s béčkový akčňáky nebo se vám na magneťáku točila kazeta s nápisem Jean-Michel Jarre, hned druhá "What We Do" zaboduje na první dobrou. A osmdesátky se průběžně budou vracet i v dalších skladbách. Třetí věc je nová verze hitovky "Anne Frank Army" s trochu upraveným začátkem, kdy se vokály k piánovému podkresu přidají až posléze, což výsledku prospělo. Skoro by se nabízelo říct, že tahle verze má poněkud mainstreamovější aranžmá. Ale sluší jí to. Následný titulní track můžete znát z nedávno vypuštěného videoklipu, v něm refrén hodně vychází z jejich starších hitů. Tohle pro MDB stěžejní "know-how" zůstalo zachováno, chytlavost, drive, entuziasmus a 100% účinnost refrénů neustoupily ani o píď. Další silný refrén přichází v páté "All For One", která má zároveň nálepku skladby usilující o celosvětovou soudržnost v tradici skladeb jako byla např. "Work Together" od The Oppressed (ikdyž hudebně je to pochopitelně dost jinde).

Šestá "Straight Outta Moscow Part II." parafrázuje N.W.A. (nebo Good Clean Fun?) a je mnohem spíš pokračováním než předělávkou staršího songu, byť v současném elektro-divočejším kabátě. "Collateral Murder" je proti-válečným manifestem a následnou "Brother & Sisterhood", přímo odkazující na Warzone, s textem o rovnosti a jednotě jste mohli zaznamenat už v loňském roce, kdy vylít do světa její videoklip. Tady je rozdíl mezi originálem a remixem zřetelnej dost málo, protože i v případě původní verze byly použitý elektronický beaty, atd. "Rudegirl Warrior" se dá považovat za feministický drum´n´bass vál s tradičním úderným refrénem, při kterém letí zaťatá pěstička automatiky vzhůru jak to máme rádi. Předposlední věc původně pochází ze splitka s Los Fastidios, What We Feel a Feine Sahne Fischfilet a v něm konečně uslyšíte kytary, stejně jako v závěrečné "Papers Please", která je věnovaná imigrantům a uprchlíkům, hledajícím nový domov. "Je to hanba, že v moderním světě pořád spousta lidí nemá právo na svobodu pohybu a jiní lidé jsou privilegovaní jen na základě místa narození", říkají k textu MDB. Tuhle věc můžete znát také díky klipu už nějaký ten pátek.

S čím si MDB dřív v náznacích pohrávali a možná tak trochu prozkoumávali terén, to je tady dotažené sebejistě bez jakéhokoliv náznaku obavy o výsledek, přesně jdoucí v symbióze s trefným označením "machine-gun rap", chachá! Nepočítejte s tím, že budu psát jestli je to dobrý nebo špatný, dost možná vám ty kytary budou neodvratně chybět, ale možná až se z toho oklepete a zvyknete si, začnete si na novejch MDB ujíždět. Netroufám si odhadnout, je to jen na vás.

1. Renegade Stomp 03:00
2. What We Do 02:47
3. Anne Frank Army Pt. II 03:43