V/A - Four Stirred Hatreds

Four Stirred Hatreds Typ: LP
Datum vložení: 23.05.2017

Tvl. Tvl. Tady si nejenom sypu popel na hlavu, ale jsem tak cca po oči v popelnici plný žhavýho popele. Hm a vzhledem ke stylu, které tohle čtyř splitko je, je to celkem trefný přirovnání. Zkuste tohle poslouchat s blbou náladou a žhavej popel bude jenom začátek. Přijdou horší věci! A teď to fakt nemyslím jako neuctivou kritiku kapel na tomhle kusu asfaltu. Tenhle počin vám přinese jenom a pouze duševní bolest! A samozřejmě nezbývá dodat, že to tak je i myšleno, a spousta z vás si tuhle poruchu v podobě poslechu těhle stylů a kapel v sobě hýčká a rochní se v ní! Jdeme na to. 4 way split LP s podtitulem "Four Stirred Hatreds" aka volně přeloženo "Čtyřnásobný mix nenávisti".

První kapela na holení (tupou břitvou). A hned to bude bolet. Domácí severočeská bahenní smečka V Rukou Osudu. Přes šest minut dlouhej vál s názvem "Samota". Impozantní funeral doom pecka. S českým textem a ne úplně unylým tempem. Špína a zmar. Chomutov vládne!

Stranu A uzavře svým opusem další domácí kapela, kterou jsou Mushrooms Of Yuggoth, kteří na sebe upozornili svým debutem v podobě demo kazety s názvem "Kraken". Vál tady se jmenuje "In Solitude" a nahraný byl pod taktovkou mistra zvuku Bluma, který má vůbec zdá se patent na tuzemské nahrávky podobného typu. Ať už jde o prasácký špinavý black metal nebo tuhle pomalou hnijící skladbu. O něco čistší zvuk než u kolegů VRO se zřetelným důrazem na nosný rif a pekelným vyhníváním závěru v druhé půlce songu. Ozvěny hřbitovních zdí!

Stranu B okupují dva spolky z Polska. Pojďme na ten první. 71TonMan z polské Vratislavi jsou oproti české klice na první straně trochu víc sludge a stoner, tudíž nejde až o tak bolestnou záležitost. I když ženský zpěv dává válu s názvem "Heyday" pěknou "něžnou" linku. Zpěvačka to tahá až z paty. V jiném stylu by mě její zpěv asi tahal za uši, sem to sedí.

A čtvrtou kapelou do partičky jsou O.D.R.A. Znovu jde o kapelu z Wroclawi. Zajímavé je, že z tohoto města znám asi milion lidí, ale nikdy jsem neměl tucha o těhle dvou výše zmíněných kapelách. A to zrovna tahle konkrétní kapela má na kontě hromadu studiových nahrávek a zdá se býti v tomto stylu celkem známa. Mno nic. O.D.R.A. si sem dovolila dát hned dva songy. Je pravda, že minutáž je kratší než u třech zbylých spolků. Mno a cože to tady máme za styl? Vítěze o nejrychlejší kapelu na desce vyhrává... Tak nejrychlejší, oproti ostatním je jejich stoner / sludge přece jenom kvapík. Dva vály ve stylu Weedeater, Dopelord nebo třeba 16. Songy se jmenují "Moloch" a "Bunkier".

Tahle fošna rozhodně stojí za vaši pozornost. Ne jenom velké a známé funeral doom / sludge / stoner kapely za to umějí vzít.

1. V rukou osudu - Samota 06:31
2. Mushrooms Of Yuggoth - In Solitude 07:12