Dis-k47 - Hysterie kolem nás ...

Hysterie kolem nás ... Typ: LP
Label: DIY kooperace
Datum vložení: 07.09.2017

Debutní album znojemského d-beat one-man projektu, který se postupem času přetransformoval do regulérní kapely. Deska vyšla v nákladu pouhých 250 kusů (200 na černém vinylu a 50 na limitované černo / průhledném vinylu) a podílelo se na ní celkem 13 (!) labelů z Čech, Moravy a Slovenska. Obal není klasická kapsa, ale přehnutý foldover obal jako tomu bývá např. u sedmipalců. Tenhle projekt jste mohli už zaregistrovat pár let zpátky, kdy u nás i vyšla recenze na debutní nahrávku, ale hlavně z loňského roku, kdy vyšlo split EP s brazilskou one-man raw punk legendou Besthöven. Toliko k úvodu a historii téhle dnes již regulérní kapely.

Na každé straně desky jsou čtyři vály. Strana A byla nahrána v plné sestavě ve studiu Davos ve Vyškově. Otynova práce a kvalitní zvuk se nezapřou! Nabušený zvuk. Střídaní mužského a ženského řevu celou stranu i produkci celé kapely oživují. Kvalitní crust / punk ve středním tempu, žádné sypačky, ale poctivý šlapavý nářez. V sestavě působí členové a ex-členové kapel Disfunkce Mysli, SUMO, Motorment, Delirium Tremens atd. Druhá strana má taky čtyři vály a ty byly nahrané ještě jako one-man projekt pouze Kraťasem. A člověk by po poslechu strany A a i předchozích nahrávek neřekl, jakej rozdíl to může bejt. Se vším respektem a úctou, tak strana A nahraná v komplet sestavě a v kvalitním studiu tady vládne. Určitě jinak by se to ale celé poslouchalo, kdyby byla celá deska nahraná jako one-man projekt. Není to asi ani tak o muzikantské dovednosti, protože multiinstrumentalista Kraťas to má všechno v malíku, ale spíš to bude tím použitím dvou různých nahrávacích studiích. Strana B byla nahrána v lokálním znojemském studiu Giovanni. Zvuk je špinavý, neučesaný, primitivní … já to tak mám rád, ale to porovnání s první stranou je tady prostě hned na ráně a předpokládám, že nebudu sám, kdo si toho všimne. Rozhodně je ale celé album i to rozdělení na one-man projekt a regulérní kapelu zajímavé a určitě nemůžu říct, že špatné.

Texty v češtině a s klasickými (tudíž potřebnými!) tématy jako jsou uprchlická krize, holokaust, sociálně-politická témata. Tak to má být! O grafickou stránku celého přebalu se postaral Mr. Benitos. Tradičně kvalitní práce!

1. Čekat na svůj čas?
2. Síla okamžiku
3. Novodobé otrokářství