Myteri - Ruiner

Ruiner Typ: LP
Label: Phobia records
Délka: 38min
Datum vložení: 16.11.2017

Myteri pro mě byli moc příjemnym osvěžením na letošním OEF, kdy svou kolizí kapel jako Ekkaia, Remains of the Day, Madame Germen nebo From Ashes Rise přesně vyplnili mezírku v letošním line-upu, který jinak obsahoval prakticky všechno, a rozčeřili vody nočních hodin pátečního večera. Sedlo to jak řiť na hrnec.

V té době měla tahle kapela z Göteborgu, ve které se sešli členové Eskatologia, Bombangrepp či Vengeance Of Karma, venku hlavně zdařilý eponymní debut z roku 2015 (v současnosti je k sehnání vinylový repress i CD verze) a schylovalo se k vydání druhé desky "Ruiner". Na ní v podstatě pokračují v tom co načli na prvním albu, což bude asi málokomu vadit. Zběsilé tempo v podstatě nepřetržitě doprovázené melodickými kytarovými linkami, tahající to z temnoty do jakési ponuré melancholie, koncepty občasně protkané nějakou tou epičtější mezihrou rozbíjející zajetý rytmus, do toho zuřivé vokály pomrkávající po neurvalosti kapel z jistého města v Oregonu - ostatně docela to připomíná výborné Reflections of Internal Rain hlavně kolem jejich nahrávky "Answers", jakkoliv může být netradiční přirovnávat švédskou kapelu k srbské, haha. A vlastně to celé splňuje většinu (bez pomalých pasáží) znaků současných tzv. neocrustových nahrávek, včetně decentního proložení méně tradičními nástroji jako piáno nebo viola v některých intrech či outrech - to ale opravdu jen vyjímečně. Závěry jednotlivých stran pak obstarávají co do tempa klidnější skladby, v případě "Dödens Hav" se však jedná o jednu z nejvýraznějších a nejsilnějších skladeb na desce (válec!), finální a čiště instrumentální "Urholkningsprocessen" pak zabrušuje (Myteri holt nejsou Rozner) někam mezi Fall of Efrafa a Viva Belgrado, což působí jako přirozený a skvěle zvolený dojezd, díky němuž vše pozvolně dorezonuje až do pomyslného aplausu...

Vyšlo na 180gr vinylu s gatefold obalem, plakátem a ve třech barevných vinyl kombinacích. Zamrzí pouze absence anglického překladu textů, které jsou všechny až na jednu vyjímku (předposlední "Dezerter") ve švédštině. Ikdyž, stačí si přeložit názvy jednotlivých skladeb a hned bude o něco jasněji. Moc zdařilá věc!

1. Ruiner 03:14
2. Mördare I Uniform 03:17
3. Han Gräver Sin Egen Grav 03:09